marktsegmentatie
Het opdelen van een markt in verschillende te onderscheiden homogene groepen afnemers, waarvoor het wenselijk kan zijn een specifieke marketingstrategie of marketingmix toe te passen.
Hans Vosmer & John Smal (2012)
Het opdelen van een markt in verschillende te onderscheiden homogene groepen afnemers, waarvoor het wenselijk kan zijn een specifieke marketingstrategie of marketingmix toe te passen.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Marktsegmentatie is het indelen van bevolkingsgroepen in zo homo¬geen (= gelijksoortig) mogelijke delen die elkaar niet overlappen. Wat als een homogene deelmarkt kan worden aangemerkt, is af¬hankelijk van het gezichtspunt dat men kiest. Teenagers in Maas¬tricht vormen bijv. een homogene deelmarkt, gezien vanuit het gezichtspunt van de...
NIMA (1993)
(segmentatie) Opdelen van een markt in verschillende te onderscheiden (homogene) groepen afnemers, waarvoor het wenselijk kan zijn om een specifieke marketingstrategie of marketingmix toe te passen. Als basis voor het segmenteren worden wel vier groepen marktsegmentatiecriteria onderscheiden: de geografische, de demografische, de psychografische en...
mr. J. Knecht (1991)
marktsegmentatie verwijst naar het indelen van de markt in zo homogeen (= gelijksoortig) mogelijke delen. Wat als een homogene deelmarkt kan worden aangemerkt is afhankelijk van het gezichtspunt dat men kiest. Teenagers in Maastricht vormen b.v. een homogene deelmarkt, gezien vanuit het gezichtspunt van de woonplaats. Het is echter allesbehalve zek...
Frans van Lier (1987)
Richten van de marketing op een min of meer homogeen deel van de totale markt voor het desbetreffende produkt, bijvoorbeeld uitsluitend de welgestelde kopers of meisjes van vijftien tot achttien jaar.
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: