Industriële vormgeving
Vormgeving van producten die door de industrie kunnen worden gemaakt. Vormgeving van massaproducten.
F. Remmers, H. Engbersen (2006)
Vormgeving van producten die door de industrie kunnen worden gemaakt. Vormgeving van massaproducten.
Wouter van Boesschoten, Wieneke van Breukelen, Ton Konings m.m.v Henriette Coppens, Eefje Lonis, Jos van Waterschoot & Simon Wienke (2002)
Industriële vormgeving is driedimensionale vormgeving (2) van gebruiksvoorwerpen die met een machine in grote hoeveelheden zijn gemaakt (massaproductie); bijv. serviesgoed, auto; bij de productie zijn o.a. van invloed: ergonomie, functie, grondstof, prijs, smaak, techniek.
drs. L.A. Beeloo (1981)
esthetische vormgeving van industrieprodukten, waardoor doel en aard van het voorwerp op smaakvolle wijze tot uitdrukking worden gebracht. Let b.v. op het verschil tussen de eerste auto’s en de moderne wagens, waarbij de uiterlijke vorm sierlijk en tegelijk doelmatig is.
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
het streven bij het ontwerpen van industriële produkten om de functionele eisen te combineren met esthetische criteria. De industriële vormgeving geschiedt zowel bij alle mogelijke technische apparaten (telefoon, stofzuiger, mixer) en machines (draaibank, elektromotoren), als bij artikelen waarvoor vanouds veelal de medewerking van kunste...
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: