Wat is de betekenis van Combinatiereclame?

2024-04-29
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

combinatiereclame

Gezamenlijke reclame door verschillende, niet direct met elkaar concurrerende ondernemingen. Bijvoorbeeld textiel en een wasmiddel.

2024-04-29
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Combinatiereclame

Combinatiereclame is de reclame van bedrijven of ondernemingen die niet tot eenzelfde branche behoren, maar wel een gezamenlijk belang nastreven. Voorbeelden: advertenties in kranten van detail¬listen gevestigd in eenzelfde winkelstraat of winkelcentrum, dan wel advertenties in managersbladen van bedrijven gevestigd in een¬zelfde industrieg...

2024-04-29
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

combinatiereclame

Gezamenlijke reclame door verschillende niet direct met elkaar concurrerende ondernemingen (bijvoorbeeld van textiel en een wasmiddel). Onderscheid wordt gemaakt tussen horizontale combinatiereclame, waarbij twee of meer organisaties op hetzelfde niveau in de bedrijfskolom samenwerken, en verticale combinatiereclame, waarbij de samenwerking plaatsv...

2024-04-29
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Combinatiereclame

Een reclamecampagne wordt betaald door twee of meer bedrijven die een gemeenschappelijk belang hebben, maar niet dezelfde producten verkopen.

Gerelateerde zoekopdrachten