bastionmerk
Eng. bastion brand; een hoofdmerk van een fabrikant, het sterke toonaangevende merk. Dit bastionmerk is ook vaak een paraplumerk waaromheen de andere merken van de fabrikant zijn gegroepeerd; zie ook hoofdmerk.
Henk Huizinga (2000)
Eng. bastion brand; een hoofdmerk van een fabrikant, het sterke toonaangevende merk. Dit bastionmerk is ook vaak een paraplumerk waaromheen de andere merken van de fabrikant zijn gegroepeerd; zie ook hoofdmerk.
NIMA (1993)
(bastion brand) Meest winstgevend merk van een onderneming binnen een bepaalde productklasse. Veelal is dit het eerste merk dat een onderneming in de productklasse heeft geïntroduceerd. Binnen de merkenstrategie kan een bastionmerk worden afgeschermd tegen aanvallen van concurrenten met flankeermerken en vechtmerken. Zie ook: merkenportfolio.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: