seconde zendtijd voor reclame.
zendtijd van een seconde die wordt besteed aan een reclameboodschap; seconde zendtijd voor reclame.
Voorbeelden:
De prijs per reclameseconde kan verschillen, afhankelijk van het tijdstip van uitzenden.
https://www.cve.nl/document/bronnenboekje_economie_pilot_havo, 2010
Een reclameseconde rond bijvoorbeeld een veelbekeken programma [...] kost al gauw zo'n 466 euro per seconde (opgaaf Ster) en dan zijn er ook nog de productiekosten. Ja, dat tikt aan.
http://www.marketingtribune.nl/algemeen/weblog/2014/04/gerommel-in-reclameblokken/index.xml?__xsl=cms-print.xsl, 2014
90% van de omzet komt uit de verkoop van radioreclame (reclameseconden).
http://www.eindexamensite.nl/oefenexamens/vragen/test-exam/havo-economie-2010-1-1.html?result=false, 2010
Reclamesecondes worden te koop aangeboden door de verkoopmaatschappijen van de zenders op een tariefkaart die maandelijks of per kwartaal wordt gepubliceerd. Daarop staat vermeld op welke tijdstippen en bij welke programma’s kan worden geadverteerd en voor welke prijs.
http://www.reclame010.nl/reclame/