Wat is de betekenis van Mediumtype?

2025-07-23
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

mediumtype

Een groep soortgelijke media die grote overeenkomsten vertonen in de wijze waarop de boodschap zintuiglijk wordt waargenomen.

2025-07-23
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Mediumtype

Mediumtype is een groep van gelijksoortige media die niet identiek zijn, doch grote overeenkomst vertonen in de wijze waarop zij zintuig¬lijk worden waargenomen, zodat deze in beginsel dezelfde commu¬nicatieve uiting kunnen dragen. In de waarnemingspsychologie on-derscheidt men visuele waarneming (oog/zien), auditieve waarne¬ming (oor/h...

2025-07-23
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

mediumtype

Groep soortgelijke media die grote overeenkomst vertonen in de wijze waarop de boodschap zintuiglijk wordt waargenomen. Men onderscheidt visuele media (bijvoorbeeld de pers, buitenobjecten en direct (non-)mail), auditieve media (bijvoorbeeld radio, telefoon en megafoon) en audiovisuele media (zoals televisie, video en bioscoop).

2025-07-23
PR Begrippen Begrepen

PR Begrippen Begrepen (1992)

Mediumtype

Een mediumtype is een groep van gelijksoortige media. Deze zijn niet identiek, maar tonen wel grote overeenkomst in de manier waarop ze worden waargenomen. Er zijn drie groepen te onderscheiden: voorbeeld auditieve media: radio. Voorbeeld visuele media: "schrijvende pers" en een voorbeeld audiovisuele media: televisie.

2025-07-23
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Mediumtype

mediumtype is een groep van gelijksoortige media, die niet identiek zijn, doch grote overeenkomst vertonen in de wijze, waarop zij zintuiglijk worden waargenomen, zodat deze in beginsel dezelfde communicatie-uiting kunnen dragen. In de waarnemingspsychologie onderscheidt men visuele waarneming (oog/zien), auditieve waarneming (oor/horen), tactiele...

Gerelateerde zoekopdrachten