Verkoopmethode die uitgaat van een zeer gedegen kennis van de behoeften en werkzaamheden van de afnemer. Een intensief contact is hierbij noodzakelijk. De rol van de verkoper richt zich primair op het onderhouden van contacten. De verkoper is meedenker in het bedrijf van de afnemer. Gaat het om een zeer gespecialiseerd aanbod aan verwerkende bedrijven, dan zullen zij moeten anticiperen op de behoeften van de klanten van hun afnemers. Dit kan leiden tot het mee-ontwikkelen van nieuwe producten, technieken en/of toepassingsgebieden. Verkopers moeten voor deze afnemers veelal een goede technische achtergrond hebben om op het niveau van de klant te kunnen meedenken en meepraten. Zie ook: behoeftegerichte verkoopmethode, probleemoplossende verkoopmethode, procesgerichte verkoopmethode.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk