Kenmerken van het fysieke product op basis waarvan een individu een product beoordeelt. Hierbij kan een onderscheid worden gemaakt tussen functionele cues (gerelateerd aan de voordelen die de consument verwacht, zoals smaak, aroma, energieverbruik), structurele cues (gerelateerd aan de manier waarop functionele cues worden gerealiseerd, zoals grootte en vorm) en esthetische cues (die behulpzaam zijn bij het creëren van een aantrekkelijk en onderscheidend merk, zoals design en kleurgebruik). Indien intrinsieke cues worden aangepast of veranderd, wordt een verandering bewerkstelligd in het fysieke product als zodanig. Zie ook: extrinsieke cues.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk