gebooren te Deventer, wierdt vervolgens Aardsbisschop van Philippi, en Apostolische Vikaris in de Nederlanden. Men heeft van hem verscheiden werken, onder andere een Werk, getijteld de Republica Christiana of het Christlijk Gemeenebest, gedrukt in den Jaare 1648.
Ten behoeve van de zulken onzer Leezeren, die Latijn verstaan, lust het ons, uit dit Geschrift, eene plaats aan te haalen, om te dienen tot eene proeve der Geheimzinnige taale der Nonnen en andere Geestlijke Zusters van zijnen tijd, wier geveinsdheid en dweepzucht ROVENIUS naar verdienste gispt, en met sterke kleuren schildert. „Non raro etiam superbiam aliquam conjunctam habent, ut ambulent in maguis et mirabilibus super se, ut vilescant illis ordinaria pietatis exercitia approbata ab Ecclesia, vel a Patribus commendata: nihil crepent nifi uniones cum Deo, cum uniantur proprio (si non pejori) spiritui; jactent transsubstantationes mysticas, cordis concentrationes: potentiarum, imo omnis sui esse, annihilationem, connubium essetiae creatae et Divinitatis: spirituale Sacramentum inseparabilitatis, somnium omnium affectionum, absorptionem et liquefactionem in amplexis sponsi, triplicem animae hierarchiam, orationem in quiete passiva, ebrietatem spiritualem, cordis silentium, meditadones negativas, uniones superessentiales, puteum et gurgitem annihilationis, amorem Deificum, transformantem, unientem, stringentem, amplexantem, suavitatem cor auseremem fugentem sponsi ubera, ruminantem collum, absorbentem enthusiasmum, insensibilitatem et oblivionem omnium inducen„ tem, abysfalem cum Deo identificationem, confricationem Deificam, incendentem et consumentem cor: elevationem ad suavitatem coelestem, ex infernali languore, introversionem supercoelestem, caliginem et umbram Dei, allocutiones internas, elevationes incognitas, extensiones et applicationes amorolas, animae suspensiones, deliquium, suspiria, mortem sensuum et omnium affectuum, ecstasim continuam, justitim ratiocinii, cordis contactum et patefactionem, liquefactionem, influxum, inflammationem, affultus qui ferri nequeant, penetrationes ad intima, vulnerationes, constrictiones, alligaciones inseparabiles, aspectus penetrantes et oblectantes, voces tremulas, murmura columbina, gustus suavissmos, odores gratissimos, auditus melodiae coelestes, hypermisticas Dei et animae perichoreses, impudentiam spiritualem, aspirationes Myfantropicas, ignem fine carbone, flammam fine corpore, holocaustum meridianum, in viscerali et medullari penetrabilitate, contactum mirabilem et suavissimum, obscurae noctis gaudia et caliginem. Haec et fimilia sesquipedalia verba in nova pietatis schola, inter sponte electos Magnistros, et difcipulas curiofas, adeo frequenter tenero proferuntur palato, ut intimis in visceribus fentiantur.”