Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Gepubliceerd op 14-11-2022

Display

betekenis & definitie

Display wordt in twee betekenissen gebruikt:

1. (In ruimere betekenis). Product display: het uitstallen, expose¬ren (de expositiefunctie van

het produkt), etaleren van produkten, hetzij ‘enkelvoudig’ (bijv. automobielen, computers e.d.), hetzij ‘meervoudig’ (mass display), zoals stapels wasmiddelen of kratten bier in outlets. In deze zin staat display als communicatie-instrument naast personal selling en adverteren.

2. (In engere betekenis). Display-materiaal. Dit wordt ook wel POP (point of purchase)- of

POS (point of sale)-materiaal ge¬noemd.

Voorbeelden: een toonbank- of etalagestuk, een aan het pla¬fond gehangen mobile, een schapstrook, een window streamer (raamaffiche), een bakje met folders op een pilaar, toonbank of kassa enz. Ook in voorlichtingsstands, kiosken, openbare ruimten enz. kan display-materiaal worden geplaatst.

< >