Wat is de betekenis van geïntegreerde communicatie?

2025-07-28
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

geïntegreerde communicatie

Het samenspel tussen corporate communicatie, interne communicatie en marketingcommunicatie.

2025-07-28
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Geïntegreerde communicatie

Geïntegreerde communicatie is het verantwoord op elkaar afstem¬men van alle communicatie-instrumenten, die een organisatie han¬teert, zoals reclame, publiciteit, display, personeelswerving en fi¬nanciële berichtgeving. Geïntegreerde communicatie is in het bij¬zonder in de belangstelling gekomen daar reclamebureaus vaa...

2025-07-28
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

geïntegreerde communicatie

Onderlinge afstemming van alle communicatie-uitingen van een organisatie. De interactie kan plaatsvinden tussen corporate- en marketingcommunicatie, tussen de marketingcommunicatie-instrumenten onderling en binnen een marketingcommunicatie-instrument (mediaplanning).