Van de 5de eeuw v.C. tot de 10de eeuw n.C. werden in China spiegels gemaakt van brons met een hoog tingehalte. De doorgaans ronde spiegels waren aan de ene kant glanzend gepolijst, aan de andere kant in reliëf versierd met ornamenten.
De oudste spiegels vertonen motieven in Huai-stijl. In de 2de eeuw v.C. komen spiegels met TLv-decoratie voor en kosmische spiegels met sterrenbeelden en symbolische motieven. De benaming TLV-Vdecoratie ontstond vanwege de gelijkenis die deze decoratie met de desbetreffende letters heeft.Chinese tapijten. Hoewel in de oudheid de textielkunst in China reeds hoog ontwikkeld was en het gebruik van tapijten reeds in 1122 v.C. bekend was, zijn er geen bewijzen dat vóór de 17de eeuw in China tapijten werden vervaardigd. Voor het keizerlijk hof werden tapijten geïmporteerd uit oostelijk Turkestan. Onder bescherming van keizer K'ang Hsi (1662 1722) en diens kleinzoon Ch'ien I.ung (17.36-1796) werd in China de tapijlknoopkunsl ontwikkeld. de tapijten werden in de eerste plaats vervaardigd voor de paleizen. In de tijd van K'ang Hsi werden geheel zijden tapijten vervaardigd, met religieuze symbolen of naturalistische bloemen en planten, in later tijd werden ook Perzische motieven gebruikt. de tapijten zijn zeer vast geknoopt, met Perzische of Turkse knoop, ofwel beide knopen. Het kleurenpalet is beperkt.
De kleuren zijn in het algemeen zeer zacht, met uitzondering van diep donkerblauw. Voor de motieven werd dikwijls keizerlijk geel gebruikt. Als motieven komen voor: de wolkenband, draken en boeddhistische en Taoïstische symbolen, medaillons en uit bloemen en figuren samengestelde medaillons. Een typisch Chinees tapijt is het zgn. zuilentapijt dat speciaal ter versiering van (ronde) zuilen werd gemaakt. Vanaf ca. 1850 werden veel tapijten naar het Westen geëxporteerd: de nieuwe tapijten hebben dikwijls westers beïnvloede motieven.