Specifieke marketinginspanningen die van belang kunnen zijn voor de not-forprofitsector. Deze marketinginspanningen hebben tot doel de bestaande negatieve houding van bepaalde groepen afnemers ten opzichte van een bepaald product of een bepaalde productsoort om te vormen tot een positieve houding, ofwel om de negatieve vraagsituatie om te vormen tot een positieve vraagsituatie. Dat is het geval als beoogde afnemers een afkeer hebben om van de dienstverlening gebruik te maken of zich zelfs opofferingen getroosten om de dienst te ontwijken. Voorbeelden daarvan zijn een bezoek aan de tandarts, een vaccinatie, het zich onder behandeling stellen van een psychiater en het gebruiken van veiligheidsgordels. Zie ook: demarketing, vraagniveau.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk