Middelen om publieksgroepen te bereiken, hen te informeren of met hen te communiceren, zoals:
- advertentie: een publicatie van derden om er voor te zorgen dat wat er in de advertentie staat wordt gepromoot (reclameadvertentie) of om bijzondere gebeurtenissen aan te kondigen (bijv. rouwadvertentie);
- affiche of poster: een aanplakbiljet met een aankondiging (bijv. van een evenement);
- brochure: klein ‘boekje’ voor een specifieke publieksgroep die dient om nadere informatie te verspreiden;
- clubblad: blad met achtergrondinformatie, belangrijke mededelingen en sfeerbeelden met het belangrijkste doel het ‘wij-gevoel’ onder de clubleden te versterken en de betrokkenheid met de club te vergroten;
- direct mailing: zending op naam naar een aantal geselecteerde adressen met het doel de aandacht te trekken, interesse te wekken of vast te houden en uiteindelijk aan te zetten tot een reactie;
- folder: een in twee of in drie delen gevouwen papier in een aantrekkelijke vormgeving die dient om eerste, beknopte informatie te verspreiden;
- strooibiljet of flyer: een biljet dat op straat wordt verspreid om iets bekend te maken of ergens reclame voor te maken.