Alle opofferingen die niet in geld (kunnen) worden uitgedrukt, die afnemers zich moeten getroosten om een product te kunnen afnemen. Voorbeelden zijn de afstand die de afnemer moet overbruggen, de tijd en moeite die hij moet opofferen (tijddrempel) en de angst of onzekerheid die hij moet overwinnen (psychologische drempel). Vele not-for-profitorganisaties brengen prijzen in rekening die minder dan kostendekkend zijn of vragen zelfs in het geheel geen monetaire prijs. De invloed van de niet-monetaire prijs op de koopbeslissing van een afnemer van not-for-profitorganisaties is daardoor groter dan bij de afnemers van producten van commerciële organisaties.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk