De loyaliteit van afnemers aan een bepaald merk. Dat wil zeggen: de intentie waarmee of de mate waarin een afnemer het betreffende merk wil of blijft kopen, ongeacht eventuele veranderingen die zich voordoen bij het betreffende merk en (wijzigingen van) concurrerende producten/merken. Er is sprake van veelal niet-willekeurig koopgedrag van een afnemer, waarbij gedurende langere tijd steeds hetzelfde merkartikel wordt gekocht. Als indicatoren voor merktrouw worden wel gebruikt: 1 het aantal keren dat een afnemer bij opeenvolgende aankopen het betreffende merk koopt, 2 de kans dat een afnemer het betreffende merk bij de volgende aankoop opnieuw zal kopen na een prijs- of productverandering.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk