Het systematisch en objectief zoeken naar en het analyseren van gegevens die van belang zijn voor het vaststellen en oplossen van marketingproblemen. Marktonderzoek vormt de verbinding tussen de consument, industriële koper en het algemene publiek enerzijds, en de marketeer anderzijds. De informatie wordt gebruikt voor het opsporen en definiëren van marketingkansen en -bedreigingen; het genereren, verfijnen en evalueren van marketingbeslissingen en -activiteiten; het volgen in de tijd van de resultaten die door marketing bereikt worden; en het vergroten van het begrip van marketing als een proces. In het marktonderzoek wordt de informatie die nodig is om bovengenoemde onderwerpen te kunnen analyseren gespecificeerd; wordt de methode van dataverzameling gespecificeerd; wordt voor de uitvoering van het veldwerk gezorgd; worden de gegevens geanalyseerd en worden de resultaten, conclusies en implicaties gecommuniceerd.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk