Analyse op microniveau als onderdeel van de SWOT(I)-analyse, waarbij de voor het beleid van een organisatie relevante ontwikkelingen in de interne omgeving worden geanalyseerd, zoals de huidige strategie (missie, visie, organisatiedoelstellingen, business definition) en het huidige beleid zoals het productiebeleid, financiële beleid, personeelsbeleid, inkoopbeleid, marketingbeleid, de organisatiestructuur en -cultuur, stijl van leidinggeven, kwaliteit van het personeel en een vergelijking van de bereikte positie met de gewenste positie. Deze analyse van interne omgevingsfactoren mondt uit in sterkten (strengths) en zwakten (weaknesses) die uitsluitend gelden voor de betreffende organisatie. Sterkten en zwakten zijn altijd relatief, ten opzichte van de concurrenten en voorzover mogelijk geformuleerd vanuit het gezichtspunt van de (potentiële) afnemer.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk