Wijze waarop de communicatie totstandkomt. Het communicatieproces verloopt via een aantal elementen die in een model kunnen worden ondergebracht. Deze elementen zijn: de zender of bron, de informatie, de codering (informatie omzetten in symbolen die passen in het ervaringsveld van de ontvanger), de boodschap (de gecodeerde informatie), het medium (het kanaal waarlangs de boodschap wordt overgebracht naar de ontvanger), de ontvanger, de decodering (het proces waarbij de ontvanger uit de boodschap de door de zender beoogde informatie destilleert), de respons (de reacties van de ontvanger na ontvangst van de boodschap), de feedback (dat deel van de respons dat de zender opmerkt) en de ruis (onvoorziene verstoringen in het communicatieproces).
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk