Frame uit één stuk, meestal van carbon.
En de Colnago-Ferrari CF3 is wel de duurste, maar volgens hem daarmee nog niet meteen de beste fiets voor een Tour de France-renner. Technologisch is deze fiets het neusje van de zalm. Niet eerder presenteerde Colnago een fiets waarin zoveel lichtgewicht carbon (koolstof) is verwerkt. Maar het is een zogeheten monocoque frame, dat wil zeggen een frame uit een stuk. ‘Daar sta ik niet achter,’ zegt Peeters. De stijfheid van een frame is een van de kenmerken van een goed frame. Maar een monocoque frame is al te stijf. Daar lijdt het ‘comfort’ weer onder. Met comfort bedoelt Peeters niet de zichtbaar verende zadelpennen en voorvorken van een moderne Nederlandse toer- of stadsfiets. Het ‘comfort’ van een racefiets omvat alle goede eigenschappen van vooral het frame: een lui of een steil frame, de stijfheid, de geometrie. Maar zelfs een strakke racefiets moet vanuit het frame toch een beetje kunnen veren. Anders raak je tussen Parijs en Roubaix het contact met de kasseien kwijt. (Het Financieele Dagblad, 08/03/2003)