Search for targets is een systematische actie om voor een opdrachtgever targets te vinden die voldoen aan zijn acquisitiecriteria. Searchopdrachten vereisen een diepgaande marktkennis en ervaring in het interpreteren en vertalen van de acquisitiestrategie. Het woord search wordt soms ook gebruikt voor de actie om potentiële kopers (prospects) te identificeren in het geval van een verkoopmandaat. In die situatie kan beter worden gesproken over het opstellen van een longlist/shortlist van mogelijke prospects omdat niet zozeer sprake is van "zoeken", maar van het rubriceren van marktpartijen. Normaliter zal daartoe bij de overnameadviseur en zijn opdrachtgever de basisinformatie aanwezig zijn.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk