Wat is de betekenis van Reclamemodel?

2025-07-28
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Reclamemodel

Reclamemodel is de schematische veronderstelling van de werking van reclame, zoals het verouderde model van Daniël Starch (1926): reclame moet worden waargenomen, begrepen, onthouden en op¬gevolgd; DAGMAR en het model van prof. dr. W. F. van Raay en mr. John Knecht (opgenomen in ‘Adformatie’ van 29 augustus 1985).

2025-07-28
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Reclamemodel

reclamemodel verwijst naar een schematische veronderstelling van de werking van reclame, zoals het model van Daniël Starch (1926), namelijk om effectief te zijn moet reclame worden waargenomen, begrepen, onthouden en opgevolgd; DAGMAR (zie aldaar) en het model van prof. dr. W. F. van Raay en mr. John Knecht (opgenomen in ‘Adformatie&rsqu...

Gerelateerde zoekopdrachten