Wat is de betekenis van Inschakelingsvariabelen?

2025-07-23
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Inschakelingsvariabelen

Inschakelingsvariabelen zijn de factoren die men bij het inschakelen van een bepaald medium kan variëren, zoals inschakelingsfrequentie, inschakelingstijdstip, of -periode, inschakelingsinterval, for¬maat of tijdslengte, positie in het medium en steunkleur.

2025-07-23
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

inschakelingsvariabelen

Variabelen die tot het inschakelen leiden van intermediairs in het distributieproces, zoals de marktcontacten, de expertise, de schaalgrootte of de geografische locatie van een intermediair.

2025-07-23
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Inschakelingsvariabelen

Alle factoren die bij het inschakelen van een medium kunnen variëren en die de adverteerder eerst vast zal moeten leggen, bijvoorbeeld frequentie van de reclame-uiting, tijdstip van verschijnen, herhaling, positie in medium en verschijningsvorm.