Wat is de betekenis van Coöperatieve reclame?

2025-07-27
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Coöperatieve reclame

Coöperatieve reclame is de reclame van een fabrikant of importeur tezamen met (één of meer van) hun dealers of detaillisten, veelal geplaatst in persmedia. Vrijwel altijd bestaat de reclame-activiteit van deze dealers en detaillisten uit het opnemen van de namen en adressen van deze zaken onder de betreffende advertentie van de f...

2025-07-27
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

coöperatieve reclame

(coöpreclame) Vorm van combinatiereclame van producent en wederverkoper voor hetzelfde product. De kosten kunnen op verschillende manieren worden verdeeld.

2025-07-27
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Coöperatieve reclame

Ondanks hun verschillende belangen en doelstellingen delen de detaillist en de fabrikant soms de kosten van een gezamenlijke advertentie of reclamecampagne.