Blokbereik
Blokbereik verwijst naar het aantal personen dat met een specifiek reclameblok op televisie wordt geconfronteerd (= kijkdichtheid TV-blok).
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Blokbereik verwijst naar het aantal personen dat met een specifiek reclameblok op televisie wordt geconfronteerd (= kijkdichtheid TV-blok).
NIMA (1993)
Aantal personen (veelal uitgedrukt in procenten van het totale aantal dat bereikt had kunnen worden) dat met een aantal bijeengebrachte reclameboodschappen (reclameblok) op radio en televisie is geconfronteerd.
Grasduin in meer dan 507 woordenboeken en encyclopedieën. Krijg toegang tot maar liefst 2.316.291 begrippen, 37.599 spreekwoorden en 78.030 synoniemen.
Word nu vriend van Ensie!
mr. J. Knecht (1991)
blokbereik is het aantal personen, dat met een specifiek reclameblok op televisie wordt geconfronteerd (= kijkdichtheid TV-blok). Tot midden 1984 werd door het marktonderzoekbureau Intomart als definitie gehanteerd ‘ten minste de helft van een bepaald TV- blok gezien’. Daarna werd de definitie ‘iets van het TV-blok gezien’.
Frans van Lier (1987)
Een aantal mensen dat met een reclameblok geconfronteerd wordt; het tijdstip van uitzending van een blok is in grote mate bepalend voor het bereik ervan.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: