Wat is de betekenis van blokbereik?

2025-07-24
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Blokbereik

Blokbereik verwijst naar het aantal personen dat met een specifiek reclameblok op televisie wordt geconfronteerd (= kijkdichtheid TV-blok).

2025-07-24
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

blokbereik

Aantal personen (veelal uitgedrukt in procenten van het totale aantal dat bereikt had kunnen worden) dat met een aantal bijeengebrachte reclameboodschappen (reclameblok) op radio en televisie is geconfronteerd.

2025-07-24
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Blokbereik

blokbereik is het aantal personen, dat met een specifiek reclameblok op televisie wordt geconfronteerd (= kijkdichtheid TV-blok). Tot midden 1984 werd door het marktonderzoekbureau Intomart als definitie gehanteerd ‘ten minste de helft van een bepaald TV- blok gezien’. Daarna werd de definitie ‘iets van het TV-blok gezien’.

2025-07-24
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Blokbereik

Een aantal mensen dat met een reclameblok geconfronteerd wordt; het tijdstip van uitzending van een blok is in grote mate bepalend voor het bereik ervan.

Gerelateerde zoekopdrachten