belevenismarketing.
marketing waarbij een product wordt gepresenteerd als iets wat als een belevenis wordt ervaren; belevenismarketing.
Voorbeelden:
Frank Harrison, ontwikkelaar en leider van het Touchpoints-project, licht toe dat het onderzoek het belang uitwijst van het investeren in persoonlijke en ervaringsmarketing in plaats van massamedia, wat de meeste bureaus geneigd zijn te doen in volwassen markten. Bij ervaringsmarketing wordt klanten iets teruggegeven door middel van sampling, sponsoring en het maken van widgets. Voor bijna alle productcategorieën geldt dat mond-tot-mond reclame een enorme kracht heeft, zowel on- als offline.
http://www.profnews.nl/894867/zenithoptimedia-presenteert-touchpoints-roi-tracker
Na de verwelkoming door Jan Van Lancker stelde Professor Bernd Schmitt van Columbia Business School zijn onderzoek naar ervaringsmarketing voor. Schmitt illustreerde zijn tools om het effect van ervaringsmarketing en ervaringen op consumentengedrag te meten met enkele interessante voorbeelden van beleveniswinkels.
http://www.uplace.eu/Default.aspx?PageID=173&Culture=nl
'De meeste reclame- en mediabureaus investeren zwaar in massamedia. Maar we hebben de afgelopen jaren een enorme digitale explosie doorgemaakt. Ons onderzoek wijst uit dat je die massamedia echt moet aanvullen met interactieve of ervaringsmarketing.'
http://www.molblog.nl/bericht/Search-is-het-medium-van-ouderen/