Wat is de betekenis van Posttest?

2024-04-27
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Posttest

Posttest is het onderzoek naar het effect van één communicatie-uiting of van een communicatiecampagne, nadat deze is geplaatst, ver¬toond, verspreid of uitgezonden. Een posttest kan uiteraard ook betrekking hebben op het effect van redactionele bijdragen. Post- test-resultaten worden vergeleken met die uit een nulmeting.Een postte...

2024-04-27
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

posttest

Communicatie-effectonderzoek waarbij het effect of resultaat van een communicatie-uiting na de start van een communicatiecampagne wordt gemeten.

2024-04-27
Media begrippenlijst

mr. J. Knecht (1991)

Posttest

posttest is een onderzoek naar het effect van één of meer communicatie-uitingen, nadat deze is/zijn geplaatst c.q. uitgezonden of verspreid. Een posttest kan uiteraard ook worden uitgevoerd ter beoordeling van het effect van redactionele bijdragen.

2024-04-27
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Posttest

Een communicatie-effectonderzoek waarbij een reclame-uiting wordt beoordeeld na de start van de campagne, dus nadat de doelgroep aan de advertentie of campagne is blootgesteld.

2024-04-27
Reclame woordenboek

Frans van Lier (1987)

Posttest

Onderzoek naar de effecten van een reclame-uiting of reclamecampagne.

Gerelateerde zoekopdrachten