Marketingkanalen met een Engage (Nederlands: Betrokkenheid) rol hebben als doel het creëren van de gewenste merkassociatie, merkbeleving of merkinteractie met de doelgroep. De communicatie richt zich in deze fase voornamelijk op het overbrengen van de juiste merkcontext en merkwaarden. Marketingkanalen met een Engage rol worden aangestuurd op basis van KPI's die een indicatie geven van de mate van interactie of engagement met een merkuiting (zoals een website) of de mate waarin het contactmoment een aantoonbare bijdrage levert aan het realiseren van een gewenste doelactie (zoals een aankoop) verderop in het koopproces. In digital analytics noemt men dit ook wel "conversie-attributie" oftewel de indirecte bijdrage van marketingkanaal A. aan een gewenste doelacties die uiteindelijk via marketingkanaal B. worden gerealiseerd.
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk