Willem G. Keeris

Willem G. Keeris (1942) is emeritus hoogleraar Vastgoedmanagement en tevens visiting professor bij de groep Real Estate & Housing van de faculteit Bouwkunde van de Technische Universiteit Delft.

Gepubliceerd op 30-05-2019

Branding

betekenis & definitie

Branding is de algemeen gehanteerde, niet gespecificeerde marketing benaming, waarmee het geheel aan activiteiten wordt aangeduid, met betrekking tot het promoten van een productfor-mule, op basis van het daaraan toeschrijven van een premium merk-imago.

Zie ook: brand, brand equity, brand extention, imago, product en productformule. Bij branding is het gewenst een positieve reactie op te roepen bij de personen binnen de prefe-rent gestelde doelgroep(en). Deze reactie kan opgewekt worden door koppeling van de com-municatie-uitingen aan een sterke merknaam vanuit een ander type product dan de op de markt aangeboden productformule, de zogenaamde ‘co-branding’ of ‘dual-branding’. In-dien hiervoor gebruik gemaakt wordt van het imago van een (min of meer) vergelijkbaar aan-bod, dan wordt dat aangeduid met het begrip ‘endorsement’. Zie ook: aanbod, doelgroep en markt.

Tags: aanbod – brand – brand equity – brand extention – co-branding – doelgroep – dual-branding – endorsement – imago – markt – product – productformule.