Stephan Bosman

Founder Need State One

Gepubliceerd op 01-12-2016

Scale Up

betekenis & definitie

Een scale-up bedrijf of scale-up is een bedrijf op zoek naar groei / uitbreiding op het gebied van: toegang tot de markt, omzet, toegevoegde waarde of het aantal werknemers.

De term is steeds populairder geworden als het gevolg van de erkenning van de opkomende trend door diverse organisaties en mensen. Digitale scale-ups die growth hacking technieken gebruiken om van het productconcept een extra voordeel benutten en de mogelijkheid om exponentieel groeien als beschreven in de growth hacken methoden.

SAAS sales/ groei is een specifieke tak van sport.
Scale-ups maken gebruik van alle mogelijke middelen om groei te realiseren.
Offline sales, online sales door middel van online marketing met onderdelen als inbound marketing, big data en andere vormen van lead generatie.
De samenwerking tussen de commerciële afdelingen marketing en sales is essentieel.
Marketing faciliteert de sales met specifieke content van de customer journey van de potentiële klant.
Sales is een proces. De sales mensen gebruiken daarvoor Social Selling.
Social Selling is het online voorzien van de potentiële klant van de juiste informatie, kennis om het verkoopproces te versnellen.