Stephan Bosman

Founder Need State One

Gepubliceerd op 30-01-2017

recruitment marketing

betekenis & definitie

Recruitment Marketing is een gerichte strategie en tactiek met content marketing, email nurturing, social & mobile recruiting in combinatie met SEO, jobsites, referrals, talenten networks, events, en CRM om kandidaten te vinden, aan te trekken, te betrekken en te koesteren om leads om te zetten in meer gekwalificeerde kandidaten.

De 'War for Talent' is nu gaande. Eigenlijk is deze altijd al gaande. Iedereen wil A-Players zijn zijn team.
Recruiters konden het werk lang af met vacature schrijven, job sites, events, referrals en de database.

Met de betekenis economie en meer maatschappelijke betrokkenheid kiezen mensen bewuster voor een werkgever. Daarnaast zijn in sommige werkgebieden specialisten schaars.
Schaarste vraagt om creativiteit en een bewuster aanpak van de te benaderen doelgroep.
"Do you Sell or do they Buy" dat is een belangrijke vraag. Je verkoopt niets, mensen kopen, ieder om zijn eigen reden. Daarbij helpt recruitment marketing. Met recruitment marketing speel je exact in op het gedrag, leefmilieu, interesse's en de lifecycle van jouw specifieke doelgroep. Dit gebeurd cross-mediaal. De recruiter is nu genoodzaakt om samen te werken met marketing. Er ontstaan zelfs specifieke functies; de recruitment marketeer.

Bronvermelding