Stephan Bosman

Founder Need State One

Gepubliceerd op 25-02-2021

Agile Business

betekenis & definitie

Agile Business is het concept waarbij organisaties de mensen, middelen en activiteiten benaderen op een flexibele, responsieve manier.

Agile Business is gebaseerd op de theorieën die ontstaan zijn in agile project management, waarin projectmanagers en hun teams hun prioriteiten en de vooruitgang regelmatig evalueren gedurende de levenscyclus van het project en de aanpassingen midstream op een iteratieve wijze, in plaats van aan het einde van een project. Een systematische aanpak van het change management biedt ondernemers een kader hoe te reageren op veranderingen, waarbij de behoeften van de gehele organisatie centraal staan.

Een aantal opkomende technologieën zijn nuttig bij het bevorderen van Agile Business. Cloud computing maakt schaalbaarheid en voorspelbare kosten per gebruiker; met mobiele apparaten kunnen werknemers makkelijker uit de buurt van de traditionele kantooromgeving werken; collaboration software bevordert de interne communicatie, brainstormen en het oplossen van problemen onder het personeel; en social media maakt real-time interactie met klanten, het creëren van een constante feedback lus door Agile Business, om continue groei en ontwikkeling te realiseren.