ABC voor de Ondernemingsstrategie

Sytse Douma, Eric Dooms & Aswin van Oijen (2016)

80 Onderwerpen

90.518 Bezoekers

ABC voor de Ondernemingsstrategie is geschreven door Sytse Douma, Eric Dooms & Aswin van Oijen (2016).

‘Ondernemingsstrategie’ geeft antwoord op vragen als: Wat is strategie? Hoe bepaal je de juiste strategie? Hoe zorg je dat die strategie ook wordt uitgevoerd? Het boek kent vier delen. Deel 1 legt uit wat een strategie is, hoe het proces van strategieformulering verloopt en welke analyses nodig zijn om een strategie te bepalen. Deel 2 behandelt het formuleren en vaststellen van een strategie voor een kleine of middelgrote onderneming of voor een business unit van een concern. Deel 3 gaat over het formuleren van een strategie voor een concern. In deel 4 komt de implementatie van de strategie aan de orde.

Sytse Douma is emeritus hoogleraar aan Tilburg University en vervulde diverse functies als toezichthouder en bestuurder. Eric Dooms is associate professor en academic director bij TIAS School for Business & Society. Aswin van Oijen is associate professor bij Tilburg School of Economics and Management. Hij geeft diverse cursussen over strategie.

Toon meer

Definities en betekenissen van ABC voor de Ondernemingsstrategie