Modation Full Service Online Marketing

Full Service Online Marketing

Gepubliceerd op 03-07-2015

E-mail marketing

betekenis & definitie

E-mail marketing is een vorm van directe digitale marketing met e-mail als communicatiemiddel.

E-mail marketing is een vorm van marketing wordt ingezet voor huidige of potentiële klanten die je hebt verzameld in een mailinglijst.

E-mailmarketing kan op verschillende manieren worden gebruikt:
* Het verkrijgen van een betere merk- en klantloyaliteit
* Het verwerven van nieuwe klanten
* Bestaande klanten benaderen om opnieuw een aankoop te doen
* Communiceren van promotionele aanbiedingen

Er zijn een flink aantal voordelen van e-mail marketing:
* Het is relatief goedkoop
* Je bericht komt direct aan
* Het bericht komt duidelijk in beeld bij de ontvanger
* Het is voor de gebruikers direct mogelijk om actie te ondernemen waardoor de boodschap meer effect heeft.
* Je kunt op de gebruiker toegespitste e-mails sturen, waardoor het voor hem relevante informatie instaat.

Zorg er voor dat je mails mobielvriendelijk zijn omdat veel mails op de mobiel worden geopend. Gebruik een responsive design, waarbij de tekst en afbeeldingen zich aanpassen aan de schermgrootte van het apparaat waarmee het wordt bekeken.