Linda Krijns

contentmarketing voor MKB & non-profit bij Sstroop

Gepubliceerd op 15-06-2016

2016-06-15

Unique Selling Content

betekenis & definitie

Unique Selling Content (USC) is content die een potentiële klant zo goed verder helpt, dat deze direct overtuigd is van de kwaliteiten van dit bedrijf of de specifieke product of dienst.
Unique Selling Content is toe te schrijven aan een specifieke afzender en niet of nauwelijks te kopiëren.

Unique Selling Content is een marketinginstrument dat je in kunt zetten als het niet lukt om USP's te vinden voor je product, merk of bedrijf.

Om echte Unique Selling Content te maken dient deze:
* Daadwerkelijk onderscheidend te zijn
* De klant en diens oriëntatie- en koopproces als uitgangspunt te nemen
* Aan te zetten tot kopen

Daarnaast dien je als afzender over voldoende autoriteit te beschikken om geloofwaardig te zijn als afzender. Probeer bovendien om de content zo tijdloos mogelijk te maken. Het kost veel tijd om echt onderscheidende content te maken en dan is het goed als je content lang meegaat.

Bronvermelding