Jeanet Bathoorn ✓

Social Media Expert ★ Bestselling Author

Gepubliceerd op 09-09-2015

Sales Funnel

betekenis & definitie

Een sales funnel is een begrip in de online marketing. Een funnel is een trechter. Via slimme manieren vul je de bovenkant van de trechter met mogelijk geïnteresseerde klanten.

Het vullen van je sales funnel gaat bijvoorbeeld via een gratis weggever op je website, de aanvrager komt dan automatisch in je mailprogramma en kan vanaf dat moment geïnformeerd worden over jouw producten.

Een andere manier om je sales funnel te vullen is het geven van webinars. Voor elk webinar dient men zich te registreren en zodoende ook in je nieuwsbriefprogramma terecht te komen.

Het vullen van je lijst heet deze techniek. In het engels is dat listbuilding.

De sales funnel is een trechter. Aan de bovenkant komen er veel mensen in door bovengenoemde technieken. Daarna biedt je de lezer producten aan. Dit doe je onder andere door goede nieuwsbrieven te schrijven, je social media marketing op orde te houden en goed gefaseerd aan te bieden.

De goedkope producten kunnen door veel lezers worden gekocht. De dure producten zijn voor een paar mensen weggelegd.

Als je meer ervaren bent in het gebruik van deze technieken weet je hoeveel mensen er moeten instromen in je sales funnel, hoeveel mensen er op je lijst moeten staan en voor hoeveel conversie dat kan zorgen. De getallen zijn meetbaar.