Guido Lambriks

DGA Performance4You en Exposurebox

Gepubliceerd op 20-07-2015

Trotter

betekenis & definitie

Een Trotter is een tijdelijke communicatie drager en kan worden ingezet in de openbare ruimte of op privégrond. Dit tijdelijke buitenreclame object is ontwikkeld vanuit design en logistiek en heeft als doel een boodschap te communiceren op twee zijdes van het object. Het is een billboard zonder een vaste locatie.

De Trotter is steeds meer een begrip geworden en is steeds vaker terug te zien in het straatbeeld. Hij is er in verschillende formaten: small, medium en large en kan daar geplaatst worden waar de doelgroep zich begeeft. Op dit moment worden de Trotters veel ingezet bij verkiezingen (gemeentes en overheden), particulieren en bedrijven, bij evenementen, adverteerders en bij charitatieve exposities. Als men de Trotters plaatst in reeksen, dan kan een verhaal worden verteld en wordt storytelling geïntroduceerd in de buitenreclame. Een storytelling expositie realiseert veel aandacht omdat de attentie waarde groot is en een verhaal langer blijft hangen dan zomaar een uiting.