Floor van Sambeek

Owner at flooreer!

Gepubliceerd op 12-07-2016

Joe Pulizzi

betekenis & definitie

Ondernemer, spreker, auteur en oprichter van het content marketing institute (ICM).

Joe Pulizzi ( de godfather van contentmarketing) zegt het volgende over contentmarketing:

“Contentmarketing is owning media as opposed to renting it. It’s a long term marketing process to attract and retain customers bij constintently creating and curating content in order to change or enchance behavior.”

Neem bij het bepalen van het onderwerp/ story (het epic concept) de behoefte van de specifieke klantengroep in gedachten. Ga ervan uit dat het ze niks interesseert wat je ze te bieden hebt of hoe goed je bent in wat je doet. Ze zijn alleen geïnteresseerd in hun eigen behoefte. Enkele andere uitgangspunten bij goede contentmarketing zijn:
• Committeer je aan 1 “Epic concept” en neem daarbij de specifieke klantengroep in gedachten en belangrijker nog: what’s in it for them!!
• Neem 6 maanden als pilot voor je contentstrategie.
• Bepaal heel duidelijk je doelstelling hierbij.
• Een echt goed verhaal vertellen aan de juiste persoon op het juiste tijdstip steekt altijd boven het maaiveld uit. Nieuwe social mediakanalen komen en gaan, maar goede verhalen blijven altijd bij. Zorg ervoor dat je contentmarketing dus tijdloos (duurzaam) is. Het internet is 1 grote, digitale bibliotheek waar iedereen altijd bij kan en waar content ook na jaren nog terug te vinden is.
• Je website dient als basis en belangrijker nog als meetinstrument. Zorg ervoor dat hij ook vooral op mobiel en ipad goed werkt. Dat is waar mensen steeds vaker op zoeken in Google.
• Indien mogelijk, laat een communicatiedeskundige/ journalist/ schrijver je content creëren.
• Je content heeft minimaal 2 extra paar ogen nodig.