Er wordt wel veel gedronken in Nederland, maar steeds minder bier. De jeugd is massaal overgestapt op breezers (een woord uit 1997). Om het tij te keren introduceerde bierbrouwer Grolsch in april Zinniz (een verbastering van ‘zin in fris’), dat werd aangekondigd als een freshbeer – voor Nederland een debuutwoord. Dit frisbier, zoals het ook wel wordt genoemd, wordt verkocht in drie fruitsmaken en zit in een felgekleurd blikje of longneck. ‘Een gewoon flesje is geen optie’, schreef Het Financieele Dagblad op 17 april 2002, ‘want je moet wel gezien kunnen worden, lurkend aan zo’n flesje op de scooter of in het café.’
Inloggen
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Favorieten
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen:
- Je eigen Ensie account
- Direct toegang tot alle zoekresultaten
- Volledige advertentievrije website
- Gratis boek cadeau als welkomstgeschenk