Gepubliceerd op 28-09-2018

Content management

betekenis & definitie

Content management is het creëren, beheren en publiceren van content die voldoet aan het marketing plan en de doelen/waarden die het bedrijf stelt. Met content wordt informatie die online gedeeld wordt bedoeld.

Het beheren van de content die een bedrijf publiceert, veelal met als doel om bij te dragen aan de dienstverlening, effectiviteit en de efficiëntie. Hierdoor verhoogt het bedrijf de klantwaardering, de conversie en daarmee ook de omzet. Alle content die uitgezocht wordt heeft een bepaald doel, zoals het vergroten van de kennis van een bepaald vakgebied of om de naamsbekendheid van het bedrijf te vergroten. Content is ook vaak bedoeld om de klanten op weg te helpen. Vaak is dit een specifiek aantal taken, zoals het bijhouden van een website of het versturen van eventuele mailcampagnes. Hiervoor zijn ook systemen (CMS of content management systeem genoemd) die bijvoorbeeld het beheren van een website vergemakkelijken. Het zijn veelal internet bedrijven en grote bedrijven met een interne communicatieafdeling die een content manager in dienst hebben of nemen.