Umfeld
Het umfeld is de omgeving of context van een boodschap, bestaande uit redactionele inhoud, vormgeving of andere communicatie-uitingen in een bepaald medium. Het betreft veelal de passendheid van de online uiting bij de content van de site.
Omroep Reclame Nederland (2016)
Het umfeld is de omgeving of context van een boodschap, bestaande uit redactionele inhoud, vormgeving of andere communicatie-uitingen in een bepaald medium. Het betreft veelal de passendheid van de online uiting bij de content van de site.
Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga
Umfeld wordt op twee manieren gebruikt: 1. (In engere zin) alle redactionele artikelen, programma’s of an¬dere uitingen, die vrijwel tegelijkertijd met een bepaalde com¬municatieve uiting kunnen worden waargenomen. Dit ‘Umfeld’ is van betekenis, indien de hypothese wordt aanvaard dat het Umfeld een positieve dan wel een ne...
NIMA (1993)
Duits voor; omgeving of context. De invloed van redactionele tekst en andere communicatie-uitingen op de impact van een communicatie-uiting in een bepaald medium.
mr. J. Knecht (1991)
Umfeld kan verwijzen naar: 1. (In engere zin) alle redactionele artikelen, programma’s of andere communicatie-uitingen, die (vrijwel) tegelijkertijd met een bepaalde communicatie-uiting kunnen worden waargenomen. 2. (In ruimere zin) alle redactionele artikelen, programma’s en communicatie-uitingen, die tijdens de hantering van een mediu...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: