time-to-market
(zelfstandig naamwoord) [alg.] marktintroductietijd - De marktintroductietijd is enorm verkort door het intensieve gebruik van kunstmatige intelligentie en de virtuele modelweergave.
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
(zelfstandig naamwoord) [alg.] marktintroductietijd - De marktintroductietijd is enorm verkort door het intensieve gebruik van kunstmatige intelligentie en de virtuele modelweergave.
Visser & van Goor (2011)
De periode waarmee de tijd aangeduid wordt van het begin van het productontwerp tot aan het moment dat een product wordt geïntroduceerd.
Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)
time-to-market - De hoeveelheid tijd die het kost om een nieuw product te ontwerpen, te produceren, te verkopen en af te leveren. Vroeger had deze term vooral betrekking op agrariërs voor wie het belangrijk was om als eersten hun product op de markt af te zetten. Later werd time-to-market een belangrijke term in de ICT-industrie.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: