Wat is de betekenis van Time-to-market?

2024-04-24
Op-en-top Nederlands

Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)

time-to-market

(zelfstandig naamwoord) [alg.] marktintroductietijd - De marktintroductietijd is enorm verkort door het intensieve gebruik van kunstmatige intelligentie en de virtuele modelweergave.

2024-04-24
Supply chain management

Visser & van Goor (2011)

Time-to-market

De periode waarmee de tijd aangeduid wordt van het begin van het productontwerp tot aan het moment dat een product wordt geïntroduceerd.

2024-04-24
Financieel Woordenboek

Frits Conijn & R.M. van Poll (2003)

time-to-market

time-to-market - De hoeveelheid tijd die het kost om een nieuw product te ontwerpen, te produceren, te verkopen en af te leveren. Vroeger had deze term vooral betrekking op agrariërs voor wie het belangrijk was om als eersten hun product op de markt af te zetten. Later werd time-to-market een belangrijke term in de ICT-industrie.

2024-04-24
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

time-to-market

De ontwikkelingstijd die nodig is om een nieuw product op de markt te brengen.

2024-04-24
Prisma Groot Woordenboek Nederlands

Unieboek | Het Spectrum (2024)