Te danken aan of te wijten aan
Is danken aan in de zin 'De kou is te danken aan een lagedrukgebied' goed, of is wijten aan hier juist? Wijten aan is hier juist. Volgens de definities in hedendaagse woordenboeken bestaat er nog steeds een betekenisverschil tussen danken aan en wijten aan: we danken prettige, positieve dingen aan iets of iemand, terwijl we negatieve zaken wijten a...