Wat is de betekenis van Storytelling?

2024-04-25
Algemeen Nederlands Woordenboek

Algemeen Nederlands Woordenboek (2009-heden)

storytelling

methode om verhalen te delen. methode, vooral toegepast in de communicatie en marketing en dan vooral veel op sociale media, waarin verhalen verteld en gedeeld worden en die ervoor zou zorgen dat mensen zich verbonden voelen. Voorbeelden: Storytelling is een belangrijk gereedschap voor contentmarketing: verhalen vertellen waar je doe...

2024-04-25
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Storytelling

Storytelling is een communicatiemiddel waarbij er gebruik gemaakt wordt van krachtige verhalen. Deze verhalen dienen een sterke boodschap over te brengen over een product of dienst en hiermee consumenten aan een merk te binden. Storytelling is een vorm van content marketing en wordt bijvoorbeeld gebruikt om lastige en complexe werkelijkheden. Een d...

2024-04-25
Lisette Gerbrands

(Eind)redacteur Sanoma, Libelle TV en Libelle

Storytelling

Storytelling is een vorm van content marketing waarbij een persoonlijk verhaal wordt gebruikt om informatie over een merk, product of dienst te geven. De authenieke verhalen die worden gebruikt bij storytelling zijn bedoeld om een emotionele reactie teweeg te brengen bij consumenten en ze te verbinden met het merk. Binnen de marketing kan er een on...

2024-04-25
De Communicatieprofessional

Piet Hein Coebergh (2015)

storytelling

Effectief communiceren door middel van verhalen.

2024-04-25
Basisboek Online Marketing

Marjolein Visser & Berend Sikkenga (2011)

Storytelling

Werken met verhaallijnen om de merkbeleving te beïnvloeden, gebruik makend van de specifieke communicatieve eigenschappen van verschillende media.

2024-04-25
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

storytelling

Projectietechniek waarbij een respondent een verhaal dient te vertellen of te schrijven naar aanleiding van een tekening, strip of foto.

2024-04-25
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Storytelling

Techniek waarbij de respondent naar aanleiding van een tekening, strip of foto een verhaal vertelt of details over zijn persoonlijke ervaringen als consument.