Wat is de betekenis van Storytelling?

2020
2023-01-29
Algemeen Nederlands Woordenboek

Digitaal woordenboek van eigentijdse Nederlands

storytelling

methode om verhalen te delen. methode, vooral toegepast in de communicatie en marketing en dan vooral veel op sociale media, waarin verhalen verteld en gedeeld worden en die ervoor zou zorgen dat mensen zich verbonden voelen. Voorbeelden: Storytelling is een belangrijk gereedschap voor contentmarketing: verhalen vertellen waar je doe...

Lees verder
2017
2023-01-29
Clipit media monitoring

Media monitoring

Storytelling

Storytelling is een communicatiemiddel waarbij er gebruik gemaakt wordt van krachtige verhalen. Deze verhalen dienen een sterke boodschap over te brengen over een product of dienst en hiermee consumenten aan een merk te binden. Storytelling is een vorm van content marketing en wordt bijvoorbeeld gebruikt om lastige en complexe werkelijkheden. Een d...

Lees verder
2016
2023-01-29
Lisette Gerbrands

(Eind)redacteur Sanoma, Libelle TV en Libelle

Storytelling

Storytelling is een vorm van content marketing waarbij een persoonlijk verhaal wordt gebruikt om informatie over een merk, product of dienst te geven. De authenieke verhalen die worden gebruikt bij storytelling zijn bedoeld om een emotionele reactie teweeg te brengen bij consumenten en ze te verbinden met het merk. Binnen de marketing kan er een on...

Lees verder
2015
2023-01-29
De Communicatie professional

De Communicatie professional

storytelling

Effectief communiceren door middel van verhalen.

2011
2023-01-29
Basisboek Online Marketing

Basisboek Online Marketing

Storytelling

Werken met verhaallijnen om de merkbeleving te beïnvloeden, gebruik makend van de specifieke communicatieve eigenschappen van verschillende media.

1993
2023-01-29
NIMA

Nima marketing lexicon

Storytelling

Projectietechniek waarbij een respondent een verhaal dient te vertellen of te schrijven naar aanleiding van een tekening, strip of foto.

1989
2023-01-29
Grondslagen van de Marketing

Geschreven door Bronis Verhage

Storytelling

Techniek waarbij de respondent naar aanleiding van een tekening, strip of foto een verhaal vertelt of details over zijn persoonlijke ervaringen als consument.