Wat is de betekenis van Star?

2024-04-16
Op-en-top Nederlands

Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)

star

(zelfstandig naamwoord) [alg.] ster, film/toneelgrootheid, vedette - Sinds de Spaanse Pen?lope Cruz films in Hollywood maakt, is ze een ster. Hetzelfde geldt voor haar man Javier Bardem.

2024-04-16
Nederlandstalige WikiWoordenboek

Wiktionary (2019)

star

star - Bijvoeglijk naamwoord 1. verstijfd en onbuigzaam De starre houding van de apartheidsregering leidde tot haar isolement.

2024-04-16
Muiswerk Educatief

Muiswerk Educatief (2017)

star

star - bijvoeglijk naamwoord 1. wie of wat niet beweegt ♢ met een starre blik keek oma uit het raam 1. starre opvattingen [die niet gauw veranderen] 2. bekrompen en vasthoude...

2024-04-16
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

star

Een sbu (of product) met een groot relatief marktaandeel en een grote marktgroei.

2024-04-16
Corporate Finance Lexicon

Boer & Croon (2007)

Star

Een star is een succesvol product, tot uitdrukking komend doordat (meestal in een latere fase van de levenscyclus) een hoge winst wordt gegenereerd. “Star” wordt ook wel gebruikt als aanduiding voor een succesvolle onderneming in de portefeuille van een financier of voor een dochtermaatschappij binnen een concern.

2024-04-16
Verpleegkundig woordenboek

Anneke van Schie (2000)

STAR

Veel gebruikt hulpmiddel om verpleegsituaties te analyseren, waarbij STAR staat voor: Situatie-Taak-Acties-Resultaat

2024-04-16
Woordenboek vreemde woorden

A. Kolsteren en Ewoud Sanders (1994)

Star

[Eng.] ster, film- of toneelgrootheid.

2024-04-16
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

star

SBU met een groot relatief marktaandeel en een grote marktgroei. Zie ook: BCG portfolioanalyse.

Wil je toegang tot alle 20 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-04-16
Grondslagen van de Marketing

Bronis Verhage (1989)

Star

Een SBU met een hoog (relatief ) marktaandeel op een snel groeiende markt. Deze SBU levert weliswaar veel geld op, maar vereist ook de nodige R&D- en marketinguitgaven om het marktaandeel te handhaven en verdere groei te financieren.