Wat is de betekenis van public Relations (PR)?

2017
2022-08-18
Clipit media monitoring

Media monitoring

Public Relations (PR)

Public Relations (PR) is het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen. Verschillende middelen binnen interne en externe communicatie worden gebruikt om een bepaald publiek te informeren of beïnvloeden. Het voornaamste doel is het creëren of in stand houden van een goed imago. Public Relations...

Lees verder
2017
2022-08-18
Stan de Hommel

Student Small Business & Retail Management

public Relations (PR)

Public Relations (PR) is een vorm van communicatie die erop is gericht om de relatie tussen een organisatie en het publiek te onderhouden en/of te verbeteren. Een dergelijke organisatie kan zowel een commerciële als een overheidsorganisatie zijn. Met publiek kan zowel (potentiële) klanten, relaties, of het publiek in zijn algemeenheid bedoeld wor...

Lees verder
1993
2022-08-18
NIMA

Nima marketing lexicon

Public relations (pr)

Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen (doelgroepen).

1991
2022-08-18
Management begrippenlijst

Management begrippenlijst

Public relations (PR)

De officiële definitie van de Vereniging voor Public Relations en Voorlichting (NGPR) - luidt: ‘Public relations is het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen’. In de moderne opvattingen wordt PR beschouwd als een managementfunctie met het doel stelselmatig en planmatig zorg te dragen voor het s...

Lees verder
1988
2022-08-18
Klein hotelvademecum

Klein hotelvademecum

Public relations (PR)

Afdeling die ervoor zorgt dat het bedrijf via de communicatiemedia bekend blijft.