Wat is de betekenis van Public relations?

2024-04-19
Op-en-top Nederlands

Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)

public relations

(zelfstandig naamwoord) [alg.] publieksrelaties, externe betrekkingen; reputatiebehartiging, imagoversterking - Omdat voor ondernemingssucces naast de productkwaliteit ook het imago belangrijk is, onderhoudt elk bedrijf tegenwoordig nauwgezet zijn publieksrelaties. - Onze unieke pluspunten zijn nauwelijks bekend. Hoog tijd dat we werk maken van o...

2024-04-19
Media monitoring begrippenlijst

Clipit media (2020)

Public relations

Public relations is het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen. Public Relations (PR) is een vorm van communicatie die erop is gericht om de relatie tussen een organisatie en het publiek te onderhouden en/of te verbeteren. Een dergelijke organisatie kan zowel een commerciële als een overheidsorg...

2024-04-19
De Communicatieprofessional

Piet Hein Coebergh (2015)

public relations

Perceptiemanagement door promotie en publiciteit.

2024-04-19
Marketing Kernstof

Hans Vosmer & John Smal (2012)

public relations

Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen (doelgroepen).

2024-04-19
Communicatie Handboek

Wil Michels (2001)

public relations

Stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen.

2024-04-19
Woordenboek vreemde woorden

A. Kolsteren en Ewoud Sanders (1994)

Public relations

afk. p.r. [Eng. = openbare betrekkingen) mv (het leggen en onderhouden van) goede contacten met de kring van personen waarmee men zakelijk, bedrijfsmatig enz. te maken heeft; public relations-officer (Eng.] employé van een bedrijf die belast is met public relations.

2024-04-19
Communicatie

Mr. John Knecht en B.G.J. Stoelinga

Public Relations

Public Relations (afgekort: PR), verwijst naar het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen (definitie van de Vereniging voor Public Relations en Voorlichting NGPR). Deze groeperingen kunnen bestaan uit: klanten en/of prospects (in de zogenaamde marketing-PR), aandeelhouders, werknemers, omwonende...

2024-04-19
Vreemd Nederlands

Jan Meulendijks (1993)

Public relations

het leggen en onderhouden van goede betrekkingen met zakelijke relaties

Wil je toegang tot alle 12 resultaten?

Ja, ik word vriend van Ensie!
2024-04-19
NIMA marketing lexicon

NIMA (1993)

public relations

Het stelselmatig bevorderen van wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen (doelgroepen). Ook: de managementondersteunende en -beïnvloedende functie die bijdraagt aan de afstemming tussen de organisatie en interne en externe publieksgroepen. Zie ook: Stichting Reclame Code, reclame.