Produktdifferentiatie
Het aanbrengen van verschillen tussen produkten die uit het oogpunt van de consument belangrijk zijn. De producent probeert zo een kopersvoorkeur op te bouwen en daardoor zijn marktaandeel te vergroten.
Redactie Ensie (1990)
Het aanbrengen van verschillen tussen produkten die uit het oogpunt van de consument belangrijk zijn. De producent probeert zo een kopersvoorkeur op te bouwen en daardoor zijn marktaandeel te vergroten.
ir. M.E.A. Striekwold (1990)
Produktdifferentiatie is de mate waarin een producent verschillende producten maakt.
Frans van Lier (1987)
Mate waarin, in de ogen van de consument, vergelijkbare produkten van elkaar verschillen.
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
v. (-s), verschijnsel dat in een moderne markteconomie de producenten die onderling verwante goederen aanbieden, de artikelen van elkaar doen verschillen door verschillen in dienstbetoon, verpakking, reclame en kwaliteit. De heterogeniteit die bij produktdifferentiatie ontstaat, schept voor de ondernemers een deelmarkt, zodat zij binnen zekere gren...
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: