prijsbeleid
Verschillende groepen consumenten betalen voor hetzelfde product een verschillende prijs.
Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)
Verschillende groepen consumenten betalen voor hetzelfde product een verschillende prijs.
Drs. Peter Adriaansen & Dr. Aad Zuiderwijk (2008)
Verschillende groepen consumenten betalen voor hetzelfde product een verschillende prijs.
NIMA (1993)
Analyse, planning, uitvoering en evaluatie van activiteiten betreffende de prijsinstrumenten als onderdeel van het marketingbeleid.
Frans van Lier (1987)
Onderdeel van het marketingbeleid, dat erop gericht is de produkten op de markt te brengen voor een (advies)prijs die, gezien de produktiekosten, algemene kosten én de prijzen van de concurrerende produkten, de beste verkoopverwachtingen wekt én de kosten het beste dekt.
Oosthoek's Uitgevers Mij. N.V (1916-1925)
o., 1. (ook: prijspolitiek), instrument van moderne economische politiek, gericht op het ingrijpen van de overheid in de prijsvorming; ook wel de tariefpolitiek van openbare nutsbedrijven; 2. instrument van commercieel ondernemingsbeleid met betrekking tot de prijszetting. OVERHEID Het overheidsbeleid met betrekking tot de prijzen kan zowel conj...
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: