pr
(afkorting) [alg.] zie: public relations
Frens Bakker, Els Ruijsendaal, Paul Uljé, Dick van Zijderveld (2022)
Mischa Bijenhof (2022)
Vakgebied dat zich bezighoudt met public relations, ofwel reclame. Pr-campagnes van teams en sponsoren worden steeds belangrijker voor de inkomsten van een Formule 1-team. Alleen maar een sticker op een auto plakken is niet meer genoeg om als bedrijf naamsbekendheid te genereren. Steeds vaker willen sponsoren in ruil voor het sponsorbedrag dat zij...
Jan Luitzen (2009)
(het; -’s) SP - persoonlijk record (beste prestatie ooit door een sporter op een sportonderdeel geleverd).
Jan Luitzen (2008)
(het; -’s) SP - persoonlijk record (beste prestatie ooit door een sporter op een sportonderdeel geleverd).
Margreet Weide (2006)
Public relations; het systematisch communiceren met publieksgroepen (PR-plan) met als doel het wederzijds begrip tussen deze groepen en de organisatie te bevorderen. Dit kan met behulp van tekst, advertenties, publiciteit, promoties en speciale gebeurtenissen.
Henk Vreekamp (1989)
Public Relations, ofwel het verzorgen van de interne en externe communicatie van een organisatie ter bevordering van de doelstelling van die organisatie.
Gerelateerde zoekopdrachten
Log hier in om direct te kunnen beginnen met schrijven.
Wil je dit begrip toevoegen aan je favorieten? Word dan snel vriend van Ensie en geniet van alle voordelen: